Sider

11.9.13

OOTD: trying new things


Jeg afprøver nye ting disse dage - for det første skriver jeg dette indlæg på min kærestes nyeste 
legetøj. Det er en iPad og det er jo fint nok. Det er sødt af ham, at jeg godt må installere blogger-ting på den. Men jeg har altså seriøse problemer med layoutet og jeg har på fornemmelsen, at det kommer til at se helt åndssvagt ud, når først det bliver udgivet. For eksempel kan jeg ikke få lov til at centrere billederne. Hm! I så fald er det ikke sikkert at iPad indlæg bliver en hyppig tilbagevendende begivenhed. For ikke at tale om autocorrect.

I'm trying new things these days - first of all I'm writing this post on my boyfriend's newest toy. It's an iPad and it's fine. And it's sweet of him that I'm allowed to install blogger things on it. But I'm struggling with the layout and I have a feeling that this post will look stupid in the end. For example I can't seem to figure out how to center the photos. In that case this might not become something I do too often. And let's not talk about auto correct, shall we?  

Og så har du måske allerede lagt mærke til at baggrunden er lidt anderledes på billederne her. Det er fordi jeg er landet i København for en stund. Her kommer jeg til at være en del de næste måneder, fordi jeg skal lave feltarbejde i forbindelse med mit speciale i antropologi. Så København er nyt (nej, jeg skal ikke bo her. Jeg har stadig base i Aarhus, men jeg kommer til at være her en del) og mit feltarbejde er i den grad nyt. Jeg havde en pilotprojekt her i foråret, men ellers startede jeg igår. Og jeg var ret nervøs over at skulle igang. Min kæreste beroligede mig dog med, at jeg altså lignede en moderne antropolog. Det er jo de færreste af os der går rundt med tropehjelm nu om dage. Til gengæld ser jeg "business agtig ud øverst og så med praktiske sko forneden" i følge ham. Det er så åbenbart opskriften på en moderne antropolog, der laver feltarbejde i eget samfund. 

Maine you've already noticed that the background is new too. That's because I'm in Copenhagen for a while. I'm going to spend some time here over the next months, because I'm doing my fieldwork for my Master thesis here. So Copenhagen is new (I'll still be living in Aarhus though) and so is my fieldwork. It began yesterday and I was quite nervous. My boyfriend calmed me by saying that I looked like a real anthropologist. I guess most anthropologists don't wear jungle helmets anymore. So according to my boyfriend I looked like a modern anthropologist - business-ish at the top and with good, comfortable shoes, he said. So I guess that's the recipe for a modern anthropologist doing fieldwork in own society.



 
Så... På en skala fra et til ti, hvor dumt ser det her indlæg så ud? Og prøver du også noget nyt?
So... On a svale from one to ten how stupid does this post look? Are you trying out new things too?

2 kommentarer:

  1. Jeg læser indlægget på mobilen, så det hjælper ikke at jeg giver svar. Men hvis du bruger "Blogger.com" app, så skal det ændres i indstillinger, det med billedplacering. Det skal den i hvert fald i Android udgaven :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet! :D Men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke på iPad'en. Vi kan ikke finde et sted, hvor man kan ændre det - træls!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...