Sider

20.1.14

Dreaming about curls (on Curl Secret)

Krøllerne her lavede jeg for en uge siden efter oplæring
hos min søster / I did these curls a week ago after
my sister taught me how
Det er efterhånden virkelig længe siden, at jeg blev klippet sidst - min frisør er sikkert ikke stolt af mig. I takt med at mit hår er blevet længere, er jeg også begyndt at drømme mere om at kunne have lidt krøller i det nogle dage. Ikke alle dage, bare nogle dage. Bare oftere end nu (hvilket er næsten aldrig). Jeg synes det ser virkelig pænt ud, især når spidserne er lidt ombre (hvilket er en succes jeg snart godt kunne finde på at gentage).

English:
It's been so long since I got my hair cut last - I'm sure my hair dresser isn't proud of me. Since my hair got longer I'm beginning to dream more about curls. Not every day, just once in a while. And more often than now (which is almost never), that's for sure. I think it looks really nice, especially when the ends are a bit ombre (which was a succes I wouldn't mind doing again).

Krøllerne her lavede min søde lillesøster på mig til nytår / 
My sweet sister did these curls on me on New Years Eve

Men sagen er den, at ja, jeg synes det er pænt. Men jeg synes også, at det er rimelig svært. Jeg ved godt, at den slags sikkert bare kræver en helt masse øvelse, men jeg har altså ikke tid til at bruge flere timer med mit krøllejern eller glattejern (moderne mennesker kalder det vist "styling jern" nu om dage, fordi det rent faktisk kan lave krøller - ja, jeg lærer nyt hele tiden) for at lave krøller hver dag. Det sker så sjældent, at jeg tager mig en masse tid til den slags og jeg har faktisk aldrig været en haj til at sætte hår. Jeg spørger endda stadig min kæreste om hjælp til at være mine øjne bag på hovedet: er alle totter nu glatte/krøllede/hvad de nu lige skal være den dag? Så det sker af og til at han får stukket et varmt apparat i hånden og må lege frisør. Han er så sød, at han gider, når jeg nu ikke selv kan finde ud af det. 

Men ser I! Jeg har hørt om en ting, som jeg er helt sikker på ville gøre mit liv meget nemmere (og min kærestes for den sags skyld)! I hvert fald mit liv med krøller i håret. 

English:
But the thing is; yes, I think it's pretty but I also think it's pretty damn hard. I know it probably just takes a lot of practice but the thing is I hardly ever have an hour (give or take) to do my hair and struggle with my curling iron or straightening iron (or as modern people call it now: styling iron, since it can make curls and other fancy things too - yes, I learn new stuff all the time!) to make curls every day. It rarely happens that I take my time to do stuff like that and I've never been good at doing my hair anyway, so it really does take time! Heck, I even ask my boyfriend to be my eyes and check if I forgot sections of my hair... Sometimes I even hand the hot device to him and he helps me the best he can. I love him for helping me, when I can't do it myself. 

But see! I've heard of a thing and I'm sure it'll make my life a lot easier (and my boyfriend's life too)! At least when it comes to life with curls in my hair. 

Den her ting fra Babyliss er simpelthen for smart! Se hvordan den virker her
This thing from Babyliss is too cool! Check out how it works right here
Mirakeltingen hedder Curl Secret og er fra Babyliss og den koster en halv arm for en student som mig, men jeg drømmer og drømmer og drømmer.....

English:
This miracle thing is called Curl Secret and it's from Babyliss and it's really expensive for at student like me but I'll just keep dreaming and dreaming and dreaming..... 

4 kommentarer:

  1. Yay, krøller :D Og sikke en fiks krølle-gadget... sådan én har jeg aldrig set før... jeg er lige nu permanent (for 2. gang), men krøller også "efter" med fladejern... og ja, det er en værre omgang. Men det klæ'r dig super godt :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er ret sej, ikke? Jeg tror virkelig den kunne redde mit liv :P
      For hold nu op, hvor er jeg bare ikke særlig god til det. :P

      Slet
  2. Whaaaaat, det er en hel ny verden hvis man havde sådan en dims! Hvorfor bor vi ikke i samme by, så kunne vi splejse en!

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcist! Men den er også seriøst dyr - så det havde været smart ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...