Sider

19.10.14

Carmakoma shopping-event


I fredags var jeg forbi Salling for at hilse på søde Carmakoma-piger og fejre, at brandet er blevet flyttet fra det sædvanlige plus-size-hjørne og har fået sin helt egen plads blandt det "almindelige" designertøj i stormagasinet. Carmakoma er, som I sikkert ved, et af landets absolut førende brands, når det kommer til at designe skarpt tøj til plus-size kvinden, som nægter at gå på kompromis med design, bare fordi hendes krop ikke lige har standard-modemål. Nu er Carmakoma også dét brand, der (i hvert fald i Salling) betyder, at plus-size-kvinden ikke altid skal gå hen i det hjørne, der er længst væk, når hun skal shoppe. Ligestilling i modebilledet kan vi godt lide og det er uden tvivl et skridt i den rigtige retning og hen mod at vi allesammen bare kan være kvinder, som godt kan lide at klæde os i lækkert tøj. 

Den lille Carmkoma-afdeling er blevet superfin og brandet passer så godt ind blandt dets naboer, som blandt andre er DAY. Og så ligger den desuden så fint, lige for enden af rulletrappen og ser ret så ekslusiv ud. Derudover lignede Carmakoma sig selv; skarpt design, råt og feminint. I dagens anledning var der desuden procenter, snacks, asti (jaja, ikke til mig, vel. Men til de andre heldige kunder) og søde, søde piger fra Carmakoma - Lykke, som er den ene designer bag brandet og Sophie, som er stylist. 

Jeg hyggede mig gevaldigt og nød at gå rundt og kigge på alle de fine styles. For nyligt har jeg også modtaget den kommende sæsons lookbook og det kunne godt gå hen og blive et dyrt-dyrt forår, hvis jeg bare sådan havde frit forbrug. Jeg siger det bare. Der er noget at glæde sig til, piger! 
 Senere kommer der billeder af mit outfit fra dagen, samt et outfit fra den fine goodiebag jeg fik til eventet. 

English:
This post is mainly for Danish readers but I'll translate some of it for you anyway! Friday I went to a mall here in my town to visit the Danish plus size brand Carmkoma and to celebrate the fact that they have been moved from the far away plus-size corner into the "normal" size area and is now among other great designer brands. I see it as a great step when it comes to accepting that we're all just women who wants to dress nice and a great step away from the need to divide us into sharp categories according to sizes. 

Carmakoma is amaszing when it comes to designing edgy clothes for the woman who doesn't want to compromise on design just because she doesn't fit into the standard measurements of the fashion industry. The new Carmakoma space at the mall looks amazing and I loved walking around and looking at all the beautiful pieces - and I know that the Spring collection coming up is wonderful as well. I can't wait to have a look! 
 Later I will post my outfit from that day and also a new outfit from the goodiebag I got at the event. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...