Sider

17.10.14

OOTD: Can we talk a little about feeling pregnant?


Billederne her er efterhånden en måned gammel, men de har puttet sig i et hjørne af min computer, hvor jeg har glemt dem igen. Sådan kan det jo gå! Jeg kan huske, at jeg følte mig enormt gravid den dag - især fordi det også føltes ret tungt. På sådanne dage (og dem har jeg altså mange af nu - måske ikke så underligt eftersom der er en måned tilbage nu, sådan cirka) synes jeg det er ekstra vigtigt at give mig selv lov til at være enormt gravid. Altså, ikke ment på den måde, at jeg brokker mig ekstra meget over, at det gør ondt her og der eller at jeg har plukkeveer eller.... Ikke at jeg kan sige mig fri fra at nævne det, men.... 

Nej, jeg mener... På de dage skal jeg have lov til at gøre lidt ekstra ud af at være gravid. Så jeg fremhæver maven, for hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg synes ikke der er noget smukkere end gravide maver. I alle former og størrelser. Så jeg omfavner altså min og byder den velkommen. Jeg bliver ret ked af det på andre kvinders vegne, når de fortæller om, hvor meget de savner deres gamle krop, deres egen krop. Når de siger, at de bare føler sig som en stor uformelig ting med en stor mave foran. Det er altså synd, at de ikke bare kan nyde deres krop, som den er lige nu. Den er smuk - ligesom den var før. Bare på en anden måde. Og sådan som den er netop nu symboliserer det smukkeste i denne verden. 

Det er så smukt! Og jeg har tænkt mig at nyde den sidste måned fuldt ud og have tøj på, som fremhæver, at jeg faktisk er enormt gravid. 

English:
These photos are probably a month old by now but they decided to hide in a far away corner of my computer and I kinda forgot about them. However I do remember that day - I felt soooo pregnant. Especially because it felt quite heavy being me that day. And on days like that (I have quite a few of them by now, which is normal I guess. I've got about a month left now) I think it's important to make myself feel really pregnant. I don't mean I complain even more on days like that (okay, I might complain a little more on days like that, because it IS more heavy being me... because it hurts, because I'm tired, stuff like that)... 

But no... I mean; On days like that I try to do a little extra to make myself feel more pregnant. To show of my babybump, 'cause why shouldn't I? I don't think there's many things more beautiful than a pregnant woman. In all shapes and sizes. So I welcome my babybump. I feel really sad when I hear pregnant women talking about how they miss their old body, their own body. When they say they feel huge and horrible. It's such a shame that they don't seem to be able to enjoy their bodies just the way they are right now. It's beautiful. Like it was before. But now it's beautiful in another way. And right now it's all because the most beautiful thing in the world is happening inside them. 

It really is beautiful! I'm going to enjoy the last month and I'm going to wear clothes that make me look really pregnant - 'cause that's just what I am. 

Dress - Asos Curve (old) / Blazer - Junarose / Sneakers - Nike





Nogle læsere har spurgt til, hvad jeg har gjort med ventetøj i min graviditet. Indrømmet; det er ikke det nemmeste i verden, når man er plus-size, men der er altså masser af alternativer til ventetøj. Faktisk kan jeg bruge det meste af det tøj, jeg har i mit skab stadigvæk, selvom jeg er otte måneder henne nu. I weekenden håber jeg, at jeg kan få lavet et indlæg, der fortæller lidt mere om, hvad for noget tøj, jeg anbefaler til dig, hvis du er gravid og plus-size

English:
Some of my readers have asked me what I've been wearing during my pregnancy, since it's not easy being plus size and finding good maternity clothes. I've got great news: it's not that hard finding alternatives to maternity wear. Actually I'm still able to wear most pieces in my closet even though I'm now eight months pregnant. I'm hoping to do a post for you this weekend about what kind of clothes I would recommend if you're pregnant and plus size. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...